Pysseldagar

Nu är jag äntligen hemma igen. Kom hem i lördags och har sedan dess myst en hel den med min älskling, virkat och stickat en del och tagit mig tid att fotografera mina påbörjade och avslutade projekt. Så här kommer några bilder på mina senaste projekt. :)

Först ut är körsbären jag gjorde idag. Lätta och roliga att göra.


Här är Camillas cirkusapa. Den gjordes på två kvällar på Helylles stickcafé och monterades hemma. Var inte särskilt kul att göra så blir nog inte fler sådana.


Sen har vi Plopp, en söt figur jag tog mig tid att sy ihop i sommras.


Det är meningen att detta ska bli en kofta. Har gjort halva nu, så får se om det blir en kofta av det någon dag.


En närbild på sjalen jag började på förra måndagen. Man virkar den med så kallade kärleksknutar, de är enklare att göra än de ser ut. Jag hade problem i början när jag skulle lära mig hur man gör och började om säkert fem gånger innan det gick. Fene var hemma hos oss och fikade när jag höll på med det så han sa att han vill ha den om jag någonsin lyckas. Som ni ser har jag lyckats och han kommer nog få den i julklapp i år. :)

Det var allt för idag. Nästa projekt att avsluta är en blå kanin som kommer bli större än jag först tänkte mig. När koftan är klar ska jag ge mig på att sticka strumpor. Ska dra med Koffe till en Drops-garnaffär på fredag i Göteborg så får han välja vilken färg han vill ha på sina. Jag var och köpte mönster och gran till mina idag...

Nu är det sovedags.
Gonatt!

En liten kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0