Snart ett nytt år

Nu är jag och Koffe hemma i Linköping igen efter julfirandet i Bromölla. Helgen började sådär med tågförseningar. Mitt tåg var en timme sent, men det är ingenting jämfört med Koffes försening på 11,5 timmar.
Lille julafton firades hos pappa med middag på Peking och wii-spelande hemma hos honom. Av pappa och farmor fick jag 16 garnnystan (6 olika sorter och färger), 7 mm rundsticka, en mönstertidning från Drops, en kinesisk kalender för 2011 och pappas gamla mobil (min håller på att ge upp) och farfar gav det gamla vanliga i julklapp.
Julafton firades hemma hos mamma nästan som vanligt. Mormor åkte hem innan kortspelet, Carro försvann bort till Robin, Viveka försvann på fest hos en kompis och vi andra spelade kort till halv tre på morgonen. Fick väldigt bra och fina julklappar av mamma, Viveka, mormor och Nina i år. Mamma, Viveka och mormor gav mig 12 garnnystan (samma sort, 2 färger), Knitpro metallstickor, biljett till Iron Maiden på Ullevi i juli och två kockknivar. Jag fick tre fina värmeljushållare med underbara röda värmeljus i av Nina.
Lördag och söndag var två sega dagar med stickning och datorsittande då Koffe blev förkyld och fick feber. Stickade en grå vante till Viveka och började på en mössa till mig. Underbart god middag fick vi av mamma båda dagarna. Lammstek i lördags och kalkon i söndags.
Igår åt jag frukost hemma hos Sara. Det var trevligt med en pratstund, fast de två timmarna gick alldeles för fort.
Sen var det bara att packa, äta middag och ge sig iväg till tåget. Hör och häpna: tåget kom fram till Linköping 15 minuter för tidigt!

Idag har det inte hänt så mycket. Har packat upp och fotat julklapparna och tänkte börja på vante nr 2 till Viveka, men blev inte färdig till det.
I morgon ska jag shoppa på mellandagsrean i Norrköping med Nina. Har kollat upp var garnaffärerna ligger så blir nog en runda där också.

Garnet med tillbehör jag fick i julklapp 2010.
Garnet och stickorna jag fick i julklapp. Även stickfodralet jag fick av Koffe.


Nu ska jag börja sticka på halsduken till mig då det är alldeles för mörkt för att sticka på Vivekas vante.

En liten kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0