Pysselhörnan

Nu var det ett tag sen sist, men inte så mycket som hänt. I helgen var vi i Vingåker hos Koffes mamma och hälsade på vilket var trevligt. De hade väldigt billigt garn på ICA där, 50 kr för 200 g, så köpte 3 nystan. Två av dem ska användas till en filt med hjärtan och blommor, fast behöver nog köpa två nystan till för att det ska räcka. Men det får jag ta när jag ska börja... Det sista nystanet som går i olika lila nyanser har jag börjat göra ett par vantar av, ska se om det räcker till en mössa också...
Har gjort klart en blålila strumpa och den strumpan jag började på i Göteborg också.

Idag har jag varit duktig. Trots att jag sov dåligt inatt, drömde mardrömmar, började jag dagen med frukost klockan 7. Gick i och för sig och lade mig en halvtimme till sen, men har varit uppe sedan 8.
Läste igenom och funderade lite över laboration 3, vi fick en uppgift av Roger till den som ska vara löst till måndag... Efter det satte jag mig och virkade en cupcake till Koffe, men hade inga pärlor hemma så kunde inte göra den helt klar. Den ska ha ju ha "strössel", men det ska jag få/köpa av Sandra. :)
Cyklade ut till maxi och handlade innan lunch. Var nog första gången jag handlat själv sen vi flyttade till denna lägenheten. Det gick bra, jag fick hem och upp allt i lägenheten utan några större problem.

Eftermiddagen har ägnats åt att städa och organisera min pysselhörna, glömde ta bilder på hur det såg ut innan jag började... Har även stickat lite på andra strumpan till Koffe.

Här kommer några bilder; cupcake, strumpa och pysselhörna.







Nu är det sovedags. Gonatt!

En liten kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0