Nya böcker

Idag hämtade jag mitt paket från Adlibris. Två stickböcker och en kursbok.
Har redan läst igenom stickböckerna och de är helt underbara. Sanslöst bra skrivna. Både roliga, lätta att förstå och med väldigt bra bilder på de olika stegen. Böckerna handlar om strumpstickning. Den ena om hur man gör två på en gång med magic loop och den andra om tå-upp-strumpor.

De här böckerna fick jag idag. :)

Sen jag skrev sist har jag gjort ett tiotal mormorsrutor och det är fortfarande kul. Jag har även börjat på en tetrisinspirerad filt med småblommor. Bild kommer när jag kommit en liten bit så man kan se mönstret.
Innan jul gjorde jag en halv röd tå-upp-strumpa med hjälp av olika filmer på nätet, nu håller jag på med den andra och jag har bestämt hur skaftet ska se ut. När det paret är klart ska jag göra ett par ur en av de nya böckerna, sen ska jag slänga mig över januaris mönster i Stickameras sockklubb 2011. Eller det blir kanske februaris mönster om det är mycket att göra i skolan direkt när terminen börjar.

Ska ta och packa ner lite stickning i väskan inför morgondagens resa till Nyköping. Sen är det dags att sova så jag orkar upp i tid till tåget.
Ha det bra!

En liten kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0