Veckans stickning

Jag har snöat in på mormorsrutor. I söndags kom jag på att jag kunde göra mormorsrutor av allt restgarn i akryl. Gjorde 17 rutor innan jag började fundera på hur jag skulle göra för att kunna sätta ihop dem. Jag hittade två sätt som jag gillade och kom på att jag kunde göra en filt av garnet som jag köpte till den mönsterstickade filten som jag sen repade upp. Så jag har gjort tre rutor i rosa, blått och grönt än så länge och satt ihop dem efter hand. Det är kul att se det växa fram så jag virkar nog rutor ett par dagar innan jag trötnar och återgår till stickningen.

De tre rutor jag gjort än så länge. Oavsett när jag tröttnar kommer rutorna i alla fall att sitta ihop och bilda en liten/stor filt.

I onsdags hade jag pysseldag med Nina. Vi började med ett besök i garnaffären där jag införskaffade KnitPro spetsar 3 mm så jag kunde börja på stjärnhop. Började på den när vi kom hem och är inne på fjärde försöket och nu verkar det bli bra.

Så här ser stjärnhopen ut än så länge. Det går sakta men säkert framåt.

Nina började på ett par strumpor efter mönstret hon fick i överraskningspåsen från panduro (köpt på mellandagsrean) och jag nystade om hennes svarta nystan som var en enda stor knut så nu kan hon göra klart sina benvärmare. Det sista pysslet för dagen blev lite virkning. Nina började på en duk av små rundlar i lila och brunt. Hon hade med sig ett lila nystan virkgarn och fick ett brunt av mig och jag hade mönstret i en bok som hon fick låna. I morgon när vi ska ha pysseldag hemma hos henne får jag se hur långt hon kommit.

Det går även framåt med halsduken. Har sett två filmer med Koffe i helgen och har stickat genom dem. Kan sitta med halsduken då eftersom det är en så lätt stickning. Den räcker nu ett varv runt halsen, vill kunna vira den två varv så är ungefär lika mycket kvar att sticka.

Nu ska jag fortsätta med mina mormorsrutor.
Ha det bra!

En liten kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0